Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Orgány obce v rámci přenesené a samostatné působnosti
ŠVECOVÁ, Renata
Bakalářská práce se zabývá orgány obce v rámci samostatné a přenesené působnosti. Vymezuje základní pojmy týkající se daného tématu, dále popisuje systém veřejné správy, postavení obcí jakožto územně samosprávných celků a také orgány obce a jejich činnost v rámci samostatné a přenesené působnosti. Praktická část se zaměřuje na orgány obce Lišov a jejich přenesenou i samostatnou působnost v praxi, analyzuje činnost obce v rámci obou působností, analyzuje a popisuje vývoj vybraných ekonomicko-právních aspektů za sledované období let 2010-2019, mezi které patří zejména vybrané příjmy, výdaje či zdroje financování, které byly pro výzkum zvoleny na základě konzultace s pracovníky Městského úřadu Lišov. V závěru jsou shrnuty dílčí závěry bakalářské práce.
Dozor státu nad územní samosprávou
Hustáková, Jaroslava ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou státního dozoru nad územní samosprávou a klade si za cíl popsat systém a teorii procesu dozoru a kontroly nad činnostmi územně samosprávných celků jakožto jednoho z hlavních rysů moderní demokratické společnosti. Velký vliv, který má především normotvorná činnost obcí a krajů na životy občanů, je vlastně důvodem, proč je stát nucen na ni dohlížet. V první části textu se věnuji teoretickému úvodu. Popisuji základní pojmy, které jsou stěžejní pro celou práci. Dále zmiňuji právní úpravu, která pokládá základ celé problematiky a stanovuje, co je dozorováno, kým je to dozorováno a jak. Následně jsem specifikovala předmět státního dozoru a tím částečně i předmět mé diplomové práce, čímž je především novotvorba obcí a krajů. V další části jsem pojednávala o jednotlivých etapách, kterými vztah dozorovaného a dozorujícího orgánu prochází. Pro lepší ilustraci jsem použila několik příkladů a praktických informací o tom, jak funguje komunikace mezi územně samosprávnými celky a dozorujícím orgánem a k jakým výsledkům vede. Posléze jsem se už věnovala samotnému výkonu dozoru nad územní samosprávou. Nejprve státnímu dozoru nad obcemi a to jak nad jejich samostatnou, tak přenesenou působností. Stejně jsem postupovala i v případě krajů v další kapitole. Následující část pojednává o...
Právní normotvorba obcí
Vyskočilová, Petra ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá právní normotvorbou obce, tedy právem obce vydávat obecně závazné vyhlášky a nařízení. Teoretická část seznamuje čtenáře s oblastí veřejné správy, vysvětluje základní pojmy i principy a uvádí její členění na státní správu a samosprávu. Dále je vymezeno postavení obce v systému veřejné správy a popsány působnosti i pravomoci orgánů v souvislosti s normotvorbou obce. Největší část je pak vyhrazena právním předpisům obce, jejich členění, postupu a pravidlům vydávání, sankcionování a v neposlední řadě taktéž dozoru a kontrole nad obecně závaznými vyhláškami i nařízeními. Praktická část se zabývá právní normotvorbou městyse Slabce ve Středočeském kraji. Nejdříve je obec stručně představena a pak už se práce zaměřuje konkrétně na současně platné obecně závazné vyhlášky obce. Stěžejní část praktické části je provedený dotazník, kterým je zjištěna znalost a povědomí občanů o místních obecně závazných vyhláškách. Výsledky jsou přehledně zpracovány do grafů a vyhodnoceny.
Politické aspekty financování obcí v České republice
Růžek, Ondřej ; Čopík, Jan (vedoucí práce) ; Monika, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá hospodařením a financováním tří malých obcí v Plzeňském kraji. Financování malých obcí je komplexní a aktuální téma i v České republice. Práce je komparativní případovou studií. Analyzovány byly obce Kožlany, Kozojedy a Žihle. Hlavním cílem práce je vyhodnotit možnosti vybraných obcí směrem k ovlivnění jejich hospodaření a financování, resp. možnosti ovlivnit výši jejich příjmů a výdajů. Dílčím cílem je komparace a vyhodnocení postojů starostů a dalších představitelů obcí k současnému modelu financování místních samospráv a modelu rozpočtového určení daní. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. Teoretická část představuje literární rešerši, která vymezuje základní pojmy vztahující se k financování a hospodaření obcí v České republice. V praktické části je pozornost věnována základní charakteristice komparovaných obcí, samotnému porovnání a vyhodnocení výsledků zjištěných prostřednictvím analýzy hospodaření a financování obcí.
Transfery ze státního rozpočtu určené na přenesenou působnost územních samosprávných celků - případová studie obcí v České republice v letech 2010–2015
Sluková, Petra ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, František (oponent)
Práce se soustředí na působnost, kterou stát přenesl na územní samosprávné celky včetně výše transferů poskytovaných ze státního rozpočtu. Samotnou přenesenou působnost nelze vydělit ze systému samosprávy a taktéž samosprávu nelze úplně oddělit od veřejné správy. Z tohoto důvodu a z důvodu nečitelnosti přenesené působnosti širokou veřejností, je do první kapitoly zařazena definice institutu územní samosprávy, její funkce a pozice uvnitř veřejné správy. Druhá kapitola vysvětlí financování výkonu přenesené působnosti ze strany státu i ze strany obce. Závěrečná kapitola je věnována samotné analýze transferů ze státního rozpočtu na výkon přenesené působnosti obcí v letech 2010 až 2015, která spolu s poznatky z teoretické části práce poskytne podklady pro zhodnocení efektivity a transparentnosti současného systému poskytování příspěvku na výkon přenesené působnosti obcemi. Zároveň práce odpoví na otázku, jaké byly dopady změn ve výši příspěvku pro jednotlivé typy obcí v letech 2010 až 2015. Hlavními metodami práce jsou analýza a explanace.
Vývoj územní struktury veřejné správy v ČR
Slavík, Jan ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Louda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce s názvem "Vývoj územní struktury veřejné správy v ČR" se zabývá pomocí určených kritérií analýzou aktuální územní struktury veřejné správy a je zde poukazováno na nejzávažnější nedostatky v rámci organizace jednotlivých územních celků. Hlavním cílem diplomové práce je nalézt konsenzus mezi jednotlivými pohledy na reformu územní správy včetně představení opatření, která by mohla pomoci vyřešit dané nedostatky popisovaného aktuálního stavu územní struktury. V diplomové práci je originálně nahlíženo především na kategorii obcí s pověřeným obecním úřadem, kterou jak Ministerstvo vnitra ČR, tak i většina v mé práci citovaných odborníků navrhují zcela zrušit. Pro detailnější popsání dané problematiky je v práci uveden přehled vývoje jednotlivých územních celků od roku 1848.
VÝVOJ ÚZEMNÍ STRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY ČR PO ROCE 1989
Vitnovský, Jan ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Rys, Rudolf (oponent)
Obsahem diplomové práce je analýza vývoje územní struktury veřejné správy ČR. Přínosem práce je zhodnocení současného stavu české veřejné správy po provedených správních reformách, které však nebyly z hlediska svých záměrů dodnes završeny. Aktuálnost práce spočívá v návrzích řešení současných nejzávažnějších problémů výkonu veřejné správy v území, které nebyly dosavadními reformními kroky napraveny. Při zpracování jednotlivých návrhů bral autor v úvahu historický vývoj dané problematiky od roku 1848, názory odborníků zabývajících veřejnou správou v ČR a aktuální návrhy vypracované Ministerstvem vnitra. Mezi hlavní kroky, které by zlepšily současný stav veřejné správy v ČR, autor řadí zrušení zákona č. 36/1960 Sb., o územním členění státu, zrušení obcí s pověřeným obecním úřadem (obce 2. stupně) a redukci kompetencí malých obcí v přenesené působnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.